[NEWS] World Cup Inspires Global Music Surge, sebuah artikel dari ESPN

Posted 9:13 PM by Super Generation in Label:
Artikel dibawah hanya di copy-paste yang bagian SUJUnya doang, list lengkapnya ada di source asli nya.

QUOTE
By now you've probably heard Shakira's or K'Naan's songs promoting the World Cup, and if you haven't, you'll be humming them by month's end.
The Life has scoured the web in search of noteworthy World Cup anthems. We've narrowed it down to 11 soccer-ific songs, from tunes in heavy rotation to some that are a little more obscure. Which song do you like the best?

But the World Cup is the globe's largest spectacle, so naturally two songs just won't do. We've scoured the Web to provide you with 11 songs to vote on, leaving it to you to pick which song (official or unofficial) is the best.


Song title: "Victory Korea"
Artist: Super Junior
Country: North and South Korea
Breakdown: The 2010 World Cup marks the first time that both North and South Korea have qualified for the same World Cup since separating in 1948. In fact, this is North Korea's first appearance at a World Cup since its quarterfinal run in 1966. So in promoting a Korean heavy impact in South Africa, South Korean boy band Super Junior, or simply SuJu, came out with a unifying Korean anthem for the upcoming World Cup. And in case you were wondering why they're called Super Junior, they have 13 members, making them one of the largest boy bands in the world. And now you know. "Victory Korea" will also advance the upcoming film "Dreams Come True," which is about North and South Korean soldiers uniting through soccer.


Source: ESPN
via; pandaluxe@livejournal on omonatheydidnt


Sekarang, pasti kamu sudah mendengar lagu Shakira atau K'Naan yang mempromosikan World Cup, dan kalau kamu belum, kamu akan terus menyenandungkannya sampai akhir bulan [atau mungkin maksudnya sampai acara WC berakhir. not sure about this line].

The Life telah mencari-cari di web tentang lagu World Cup yang patut diketahui. Kami telah mempersempit [pilihannya] ke 11 lagu bertemakan sepakbola, dari nada yang berotasi berat hingga lagu yang sedikit lebih obscure. Lagu mana yang paling kamu sukai?

Tapi World Cup adalah tontonan yang mendunia, jadi 2 lagu saja tidak akan cukup. Kami telah mencari di web untuk memberikan kamu 11 lagu untuk di vote, menyerahkannya padamu untuk memilih lagu mana (official atau tidak official) yang terbaik.


Judul Lagu: "Victory Korea"
Artis: Super Junior
Negara: Korea Utara dan Selatan
Breakdown: World Cup 2010 adalah kali pertamanya kedua negara, Korea Utara dan Korea Selatan, masuk kualifikasi di World Cup yang sama sejak kedua negara berpisah pada tahun 1948. Pada faktanya, ini adalah kemunculan pertama kalinya bagi Korea Utara untuk tampil di World Cup sejak quarterfinal run mereka di tahun 1966. Jadi untuk mempromosikan dampak Korea yang besar di Afrika Selatan, boyband Korea Selatan, Super Junior, atau simple nya SuJu, mengeluarkan sebuah lagu yang mempersatukan Korea untuk World Cup. Dan bila kamu bertanya-tanya kenapa mereka dipanggil Super Junior, mereka punya 13 member, membuat mereka boyband terbesar [member terbanyak] di dunia. Dan sekarang kamu tahu, "Victory Korea" juga akan menjadi permulaan untuk film "Dreams Come True" yang akan datang, yang bercerita tentang tentara Korea Utara dan Korea Selatan yang bersatu melalui sepak bola.


English to Indonesian translations; SUJUNESIA.NET


0 comment(s) to... “[NEWS] World Cup Inspires Global Music Surge, sebuah artikel dari ESPN”

0 komentar: